Mootorrattakiivrite tüübid 2024
Mootorrattaga sõitjatele on üks kõige olulisem varustuse osa kahtlemata mootorrattakiiver.
Tänapäeval pole mootorratta ostmine enam nii lihtne kui varem. Turul on nii palju valikut ja eri tüüpe kiivreid, et sa ei saa lihtsalt poodi sisse astuda ja haarata esimene, mida näed. Pead veenduma, et ostetud ese on valmistatud sinu sõidustiili jaoks.
Üldiselt on turul viit tüüpi kiivreid ning iga tüüp vastab erinevale sõidustiilile ja võib funktsioneerida erinevalt, kui see on mõeldud teistsuguseks kasutamiseks. Õiget tüüpi kiivri valimisega võid mitte ainult päästa end vigastustest kokkupõrke korral, vaid ka säästa end tülikast olukorrast, kus pead maha müüma kiivri, mida sa tegelikult kunagi ei vajanudki.
Klassikaline visiiriga Full Face-kiiver
Klassikaline visiiriga kiiver pakub kõige rohkem kaitset. Antud kiivri kõige eristuvam tunnusjoon on lõuaosa, mis moodustab osa korpusest ja kaitseb kukkumise korral nägu ja lõuga. Uuringud on näidanud, et mootorrattaõnnetuste korral puutub lõug maaga kokku 50%-l kukkumistest.
Klassikalistel kiivritel on visiirid, mis kaitsevad silmi tolmu või vihma, suurtel kiirustel ka tuule eest, võimaldades alati head nähtavust säilitada. Kiivrid on varustatud ventilatsiooniavadega, et vältida visiiride uduseks tõmbumist. Klassikalisel kiivril on kõige parem mürasummutus.
Tegemist on turul kõige enam levinud ja kõige turvalisema kiivritüübiga.
Avatavad kiivrid
Avatavad kiivrid näevad enamasti välja täpselt samasugused nagu klassikalised visiiriga kiivrid. Siiski on nende kõige eristuvam tunnusjoon võimalus lõuakaitse ülespoole pöörata ehk näoosa avada. Avatava näoosa tõttu ei paku nad üldiselt nii palju kaitset kui klassikaline kiiver. Avatava kiivriga on võimalik sõita, hoides lõuakaitset avatuna, kuid turvalisuse tõttu seda ei soovitata. Avatava kiivri funktsioon on mugav nt peatusi tehes ning tagab rohkem ventilatsiooni, võrreldes klassikalise kiivriga.
Avatavad kiivrid kaaluvad tavaliselt 10–20% rohkem kui klassikalised kiivrid, sest neil on avatava lõuakaitse süsteem.
Avatavaid kiivreid eelistavad touring-, kruiis- ja seiklusmootorratturid. Kuigi need pole tavaliselt nii ohutud kui klassikalised kiivrid, peetakse neid siiski ohutumaks kui avatud näoga kiivreid.
LS2 pakub parimat valikut avatavaid kiivreid. Leia endale sobiv siit.
Adventure , dual-sport, hübriid
Kõige uuemat tüüpi kiiver on adventure, mis on motokrossi- ja klassikalise kiivri segu. Põhimõtteliselt on tegemist motokrossikiivriga, mis on ümber kujundatud tänavakasutuseks ja suurematel kiirustel sõitmiseks. Adventure-kiivrid on väliselt nagu motokrossikiivrid, kuid on aerodünaamilisemad, et taluda suuremaid kiirusi. Neil on parem heliisolatsioon ja ka laiem vaateväli, võrreldes klassikalise kiivriga, ning visiiri saab avada.
Tegemist on kõige mitmekülgsema kiivriga, sest see pakub motokrossikiivrile omast laiemat vaatevälja, sellel on täiustatud heliisolatsioon ja ventilatsioon on klassikalise kiivri sarnane. Neil on ka lõuakaitse mis muudab selle kiivri turvalisemaks..
Krossikiivrid
Motokrossikiivrid on laia vaatevälja ja hea ventilatsiooniga. Need on tavaliselt kerged, sest kiivritel puudub visiir ning muud elemendid. Sõitjatel tuleb silmade kaitsmiseks kasutada krossiprille, sest maastikurajal võib teiste sõitjate tagant üles viskuda kive, tolmu ja muid osakesi, sellepärast on silmade kaitsmine ülioluline!
Krossikiivritel on tavaliselt väiksem müraisolatsioon võrreldes teiste kiivritega ning need on varustatud suure kiivrinokaga. Osadel mudelitel on võimalik kiivrinoka asendit reguleerida,
mis aitab takistada päikse silmapaistmist.
Lahtised kiivrid
Lahtised kiivrid on mõeldud väiksematel kiirustel mootorratastel või rolleritel sõitjate jaoks. Erinevalt teistest kiivritest puudub neil lõuakaitse.
Lahtine kiiver kaitseb pead, kuid jätab sõitja näo ilmastikuoludele avatuks.
Enamus LS2 kiivreid on varustatud visiiriga. Lahtine kiiver pakub kõige rohkem õhuvoolu.
Sõitjad, kes sõidavad klassikaliste või vana kooli mootorratastega, eelistavad seda tüüpi kiivrit esteetika ja õhulise tunde tõttu. See on tavaliselt kergem kui täismõõdus kiiver (lõuakaitse puudumise tõttu), kuid ülejäänud kiiver pakub sama palju polsterdust nagu teised kiivrid.
Kui tead, millist tüüpi kiivrit vajad, siis loe siit meie järgmisest artiklist, kuidas valida endale sobiva suurusega kiiver.